Functionaliteiten
e-mailsoftware
In de e-mailsoftware van NEXTBOOST zitten
tal van handige functionaliteiten.
Ontwerp eenvoudig mooie nieuwsbrieven
Nieuwsbrieven maken was nog nooit zo eenvoudig! Met de gemakkelijke responsive drag & drop editor van NEXTBOOST maak je eenvoudig mooie nieuwsbrieven. Standaard zijn alle templates responsive voor een perfecte weergave op mobiel. Hierdoor creëer je een prettige leeservaring op telefoon of tablet en zorg je voor een beter resultaat op alle platformen.
Verstuur naar selecties en segmenten
Bereik specifieke doelgroepen met gerichte e-mailcampagnes of stuur gerichte e-mails op basis van eerdere kliks en opens. Verhoog de conversie van je mailing door bijvoorbeeld een nieuwsbrief te sturen naar personen die een eerdere mailing niet hebben geopend. Combineer verschillende segmenten om je exacte doelgroep te bereiken.
Importeer en beheer eenvoudig adressen
Importeer en upload eenvoudig je e-mailadressen via bijvoorbeeld een Excel bestand. Koppel je website via het inschrijfformulier aan de NEXTBOOST mailinglijst of synchroniseer je database via onze API. Adressen worden automatisch ontdubbeld en uitschrijvers worden automatisch verwerkt. Niet bestaande adressen worden automatisch uitgesloten (bouncemanagement).
Heldere rapportages en statistieken
Verbeter het succes van je mailingen door heldere en uitgebreide rapportages. Krijg inzicht in opens, kliks, bounces en uitschrijvingen. Je ziet welke link, artikel of product het populairst is en op wat voor (mobiel) platform je nieuwsbrief geopend is. Via de Google Analytics integratie kom je er tevens achter wat je nieuwsbrief heeft opgeleverd en wat dus het rendement van je mailing is.
Nog tal van andere functionaliteiten
A/B split-testen
A/B testen is een eenvoudige manier om meer rendement uit je nieuwsbrieven te halen. Voorbeeld: je verstuurt twee dezelfde nieuwsbrieven, met een andere onderwerpregel naar 10% van je abonnees. Het systeem van NEXTBOOST verdeelt beide nieuwsbrieven over die 10% en onderzoekt na afloop welke van de twee het beste geopend is. De best presterende nieuwsbrief wordt vervolgens naar de overige 90% verstuurd.
Personaliseren e-mails
E-mailmarketing draait om het beheren van relaties. Hoe persoonlijker de relatie, hoe beter de response. Indien je over persoonlijke klantdata beschikt, gebruik deze dan om je mailing te personaliseren en bijvoorbeeld de klant aan te spreken met zijn naam.
Testmailing verzenden
Als je nieuwsbrief af is, wil je natuurlijk eerst zelf bekijken hoe die bij de klant aankomt. Je kunt eenvoudig van te voren een testmail naar jezelf sturen voordat je de nieuwsbrief definitief naar al je contacten stuurt.
Beeldbank voor al je afbeeldingen
In de ingebouwde beeldbank van NEXTBOOST kun je eenvoudig afbeeldingen uploaden en ordenen op basis van datum en grootte. Handig en efficiënt!
Autoresponders
Bespaar tijd en energie met autoresponders. Zet je campagne klaar en verstuur automatisch een nieuwsbericht naar degene die zich heeft ingeschreven op je mailinglijst. Verstuur bijvoorbeeld automatisch een routebeschrijving wanneer iemand zich heeft ingeschreven voor een seminar of een verjaardagsmail als je abonnee jarig is.
Triggers
Zet je follow up mails in de autopiloot met Triggers. Verzend een verjaardagskaart naar je klanten of verstuur geheel automatisch een opvolgmail als iemand op een link geklikt heeft. Met Triggers kun je automatisch mailen op basis van datum, geklikte links en openingen van nieuwsbrieven.
Verzendtijd Inplannen
Nieuwsbrieven kunnen op ieder gewenst moment ingepland worden. Nauwkeurig op de minuut. Perfect voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of een aantal dagen niet op kantoor bent.
Webformulieren
Via eigen inschrijf- en uitschrijfformulieren koppel je jouw website direct aan NEXTBOOST. Deze formulieren kun je ontwikkelen zoals je dat wilt zodat je de juiste informatie opvangt bij inschrijvingen.
Klanten Management
Omdat NEXTBOOST automatisch de opt-ins, uitschrijvingen en bounce e-mails verwerkt ben je er altijd zeker van dat je voldoet aan de SPAM-wetgeving.
Geen dubbele e-mailadressen
Als iemand zich dubbel inschrijft voor je nieuwsbrief, dan wordt het e-mailadres maar 1x opgeslagen. Alle adressen in je bestand zullen hierdoor uniek zijn.
Importeren en exporteren contacten
Je klantenbestand kan eenvoudig via een excel-sheet worden geïmporteerd en geëxporteerd. Automatisch importeren via een webformulier kan ook.
Bounceverwerking
Indien mails niet kunnen worden afgeleverd, worden deze adressen gerangschikt op basis van soft- of hardbounces. Adressen die niet bestaan (hardbounces) worden uitgesloten voor toekomstige mails. Hiermee behoud je een schone lijst met uitsluitend actieve, bestaande adressen.
Meertalige interface
De e-mailmarketingsoftware van NEXTBOOST is naast Nederlands ook beschikbaar in het Engels, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans en Pools. De taal kan op gebruikersaccount niveau ingesteld worden.
Beheer subaccounts
Bestaat je organisatie uit meerdere afzonderlijke marketingafdelingen, dan kun je meerdere subaccounts laten toevoegen. Ieder account heeft zijn eigen login, mailinglijsten, templates en statistieken.
Openingsstatistieken
Meten is weten. Vanuit het statistieken tabblad kun je exact zien en volgen hoeveel e-mails zijn geopend en wanneer. De statistieken kun je terugzien van de afgelopen 7 dagen, 30 dagen, laatste jaar of een zelf gekozen tijdsspan. Alle statistieken zijn weergegeven in duidelijke staaf- en circeldiagrammen. Ook kun je deze printen of exporteren naar een Excel-bestand.
Link statistieken
Van iedere verstuurde nieuwsbrief kun je precies zien hoe vaak er op een bepaalde link geklikt is. Dit geeft een geweldig inzicht in de interesses van je nieuwsbrief ontvangers.
Google Analytics integratie
Volg je e-mailmarketing campagne resultaten met Google Analytics en weet welke bezoeken en aankopen op je website gerelateerd zijn aan de mailing. Op deze manier kom je erachter wat je nieuwsbrief oplevert en wat de return on investment (ROI) is van je e-mailcampagne.
Nog veel meer!
Het e-mailmarketingsysteem van NEXTBOOST heeft nog veel meer functionaliteiten. Maar de belangrijkste staan hierboven beschreven. Ben je benieuwd hoe het systeem eruit ziet en hoe eenvoudig het werkt? Vraag dan een gratis demo aan voor 14 dagen.