Klantcase
webshop
Tulpen.nl

Tulpen.nl zet ons al meer dan drie jaar in als full service
marketingbureau.

De opdracht

In het kort

Het bedrijf Tulpen.nl verpakt jaarlijks meer dan 200 miljoen tulpen die met name aan bedrijven worden geleverd. Eind 2020 besloot men de consumentenmarkt te betreden door het lanceren van de webshop ‘Tulpen.nl‘. Maar met alleen een webshop worden er geen tulpen verkocht, daar hoort natuurlijk ook online marketing bij. Zodoende zijn we met Tulpen.nl in gesprek gekomen en worden wij vanaf januari 2021 tot op de dag van vandaag ingezet als full service marketingbureau.

Doelen

➔  Het aantal orders explosief laten groeien

➔  Naamsbekendheid vergroten

➔  De webshop commerciëler maken

➔  Dé nummer één in Google worden

➔  Bekendheid creëren voor de slogan ‘Jawel! Bestel ze vers & snel bij Tulpen.nl’

Behaalde resultaten

ORDERS
Er zijn 1.800% meer orders geplaatst

GOOGLE
Van 0 naar meer dan 10 nummer één posities binnen Google

SOCIAL MEDIA
Door social media campagnes zijn honderdduizenden mensen bereikt

CONVERSIE
Het conversiepercentage is met 109% gestegen

Zo hebben we het gedaan!

Snel realiseren van verkopen

Toen wij vanaf januari 2021 werden ingezet als full service online marketingbureau, was de webshop van Tulpen.nl nog maar net in de lucht. Het was belangrijk om direct voor sales te zorgen, want het tulpenseizoen loopt immers maar van januari t/m mei. We concentreerde ons op SEA en social advertising om direct voor bezoekers en conversies te zorgen. Dit pakte niet verkeerd uit, want het eerste seizoen werden er gelijk al duizenden bestellingen in de webshop geplaatst.

Betere vindbaarheid

Na het seizoen hebben we ons gericht op SEO met als doel dat Tulpen.nl met de belangrijkste zoekwoorden in de top-3 van Google zou komen te staan. Dat is gelukt! De 10 belangrijkste zoekwoorden staan op nummer 1 (zie de tabel hieronder). Veel andere resultaten staan op plaats 1, 2 of 3. Dit resulteerde in 2022 tot een enorme groei van het aantal bezoekers en de omzet. In 2023 zijn de resultaten nóg beter geworden.

Conversie, bereik & herhaalaankopen

Naast optimalisatie van SEA, hebben we ons gericht op het commerciëler maken van de webshop, waardoor het conversiepercentage 2x zo hoog is geworden. Ook hebben de social media (retargeting)campagnes en e-mailmarketing campagnes een belangrijke rol gespeeld bij de flinke groei die tot dusver is behaald.

.

3x nummer één in Google

Voor optimale zichtbaarheid binnen Google, hebben we zoek en shopping advertenties opgezet. Deze analyseren en optimaliseren we veelvuldig. Door campagnes zo goed mogelijk in te stellen en de juiste biedstrategie te hanteren, proberen we Tulpen.nl zo vaak en zo hoog mogelijk terug te laten komen in de ads vertoningen. Als het daarnaast ook nog eens lukt om organisch op nummer één te staan (zoals hieronder), dan is onze klant niet te missen!

.

Een greep uit de SEO resultaten

Zoekwoorden Start Huidig
Tulpen kopen 44 1
Tulpen bestellen 9 1
Tulpen bezorgen 50+ 1
Tulpen versturen 50+ 1
Brievenbus tulpen 50+ 1
Bos tulpen 38 1
Tulpen per post 26 1
Tulpen boeket 50+ 1
Valentijn tulpen 50+ 1
Paas tulpen 36 1

Video campagne

Om mensen te activeren om online tulpen te kopen, hebben we samen met het management van Tulpen.nl een video campagne bedacht. In iedere video ligt de nadruk op de slogan ‘Jawel! Bestel ze vers & snel bij Tulpen.nl’. Een reeks van 12 video’s is breed via social media gepromoot, wat heeft geresulteerd tot een groot bereik, naamsbekendheid, bezoekers en orders.

Hieronder 4 video’s uitgelicht, waarbij de eerste video de langste versie is en verklaart waarom ‘Jawel!’ het hoofdonderwerp is van alle video’s. De versies daarna zijn allemaal ca. 10 seconden en gericht op conversies.

NIEUWE SLOGAN

VERJAARDAG VERGETEN

IEMAND VERRASSEN

VALENTIJN

E-mailmarketing

De volledige e-mailmarketing nemen wij voor Tulpen.nl uit handen. Dat betekent dat we maandelijks één a twee digitale mailings vormgeven, testen en verzenden. Dat doen we met ons eigen mailsysteem. Daarnaast hebben we verschillende tools ontwikkeld voor het werven van nieuwsbriefabonnees. Maandelijks komen er honderden nieuwe inschrijvingen binnen!

”Roy is fijn om mee te werken, flexibel en adequaat. Denkt mee op vele vlakken met lange termijn strategie en visie in achterhoofd houdende. Veel kennis van SEO, SEA, social media advertising en e-mailmarketing. Fijne vent met verstand van zaken en dus echt een aanrader!”

Luc van Saase | E-commerce manager Tulpen.nl

“Wil jij net zoals Tulpen.nl ook een boost geven aan je bedrijf? Neem contact op zodat we samen alle mogelijkheden kunnen bespreken”

Roy | Altijd jouw contactpersoon
T: 085 – 06 07 018
E: roy@nextboost.nl

CONTACTFORMULIER

Andere klantcases

KLANTCASE 1

KLANTCASE 2

KLANTCASE 3

KLANTCASE 4